Wednesday 26 October 2011

Review : Kelebihan Galaxy Tab 7.0

Alhamdulilah bertemu kita di post yang kedua. Kali ini aku akan cuba review sebaik mungkin mengenai Gadget yang tidak asing lagi iaitu Galaxy Tab 7.0 keluaran Samsung.

Penulisan berdasarkan pengalamanku menggunakan tabby ini selama 6 bulan. Aku cuba review dari angle seorang usahawan perniagaan online Multimedia.









KELEBIHAN GALAXY TAB 7.0

1) Saiz
- saiz tabby ini sangat memainkan peranan yang penting. Ianya mudah dibawa, ringan, dan tidak terlalu besar atau kecil sehingga menyusahkan pencarian aplikasi ataupun pembacaan sepertimana menggunakan handphone. Yang penting mudah disimpan! ^^


2) Multitasking
- yup pengalaman menggunakan pelbagai aplikasi serentak akan memberikan pengalaman menakjubkan sepertima menggunakan komputer sebenar. Apabila anda melayari internet, anda juga pada masa yang sama boleh mendengar muzik di winamp mahupun bersocial media.

3) Android Application
- aplikasi yang disediakan di Android Market begitu banyak! Hanya muat turun sahaja aplikasi yang sesuai dengan anda. Kebanyakkannya aplikasi adalah percuma.

4) Flash Support
- Melayari internet sama seperti pengalaman menggunakan komputer sebenar. Tabby ini menyokong sepenuhnya flash!
Kelajuan internet juga bergantung kepada pakej telco yang dipilih.

5) email
- mudah untuk menaip, menyunting, dan mahupun menyalin dan membuang teks dan gambar menjadi sangat mudah. Aku sendiri teruja dengan hanya menggunakan sentuhan skrin sahaja mampu melaksanakan pelbagai fungsi.

7) GPS
- sistem navigasi turut dimuatkan salam tablet ini. Memudahkan anda mencari lokasi tempat mahupun arah panduan jalan. Anda juga boleh install Papago x5 untuk alternatif lain mencari arah jalan dengan lebih mudah!

Skype
- yup! Tablet ini menyokong sepenuhnya, namun anda harus pertingkatkan sistem operasi ke Gingerbread 2.3 untuk menggunakan video call. Line sangat jelas dan tidak tersangkut-sangkut.

9) Full HD Movie
- Anda boleh melihat videoclip mahupun movie dengan visual yang sungguh menakjubkan. Grafik sangat tajam dan terang!

10) Transfer data
- Pindah data menjadi mudah dengan sokongan usb, dan bluetooth. Slot SD card juga disediakan bagi pengguna menambah memory simpanan dan juga memudahkan urusan pemindahan data.

11) Office Data
- Bagi yang gemar menggunakan perisian femes seperti microsoft word, excel, dan power point, anda boleh membuat suntingan, dan menghasilkan dokumen baru.

12) Games
- Minat games? Anda pasti teruja dengan pelbagai aplikasi games percuma disediakan. Terdapat juga game berdefinasi tinggi HD secara percuma untuk dimuat turun. Yang menariknya anda boleh bermain mode multiplayer secara online dengan pengguna lain di seluruh dunia.

13) Readers Hub
- tabby ini sangat sesuai digantikan dengan buku kertas. Kerana dengan saiz yang sangat sesuai, pembacaan menjadi begitu menarik, dan banyak ebook boleh dimasukkan. Pelbagai mode pilihan boleh diubah dan disesuaikan dengan pengguna.

14) Integrated Calendar
- Bagi usahawan seperti saya, kalendar digital sangat penting dan menjadi pembantu sepenuh masa bagi merekod data penting dan mencatatkan segala temujanji dengan pelanggan dan client.

15) Kamera
- kualiti kamera juga tidak mengecewakan. Dengan 3.0 mp dan ditambah dengan LED flash, hasil tangkapan menjadi sangat berkualiti dan memuaskan.

16) Accessories
- aksesories yang disediakan sangat banyak, dan mempunyai variasi pilihan yang pelbagai. Seperti car charger, keyboard docj, vehicle dock, leather pouch, stylus pen dll.

Sedikit sebanyak perkongsian dari saya, yang dapat dikongsikan bersama. Pada post yang seterusnya akan saya ceritakan kekurangannya pula.

Nota Kaki : sangat seronok bermain games Raging Thunder! Dan teruja mendengar bunyi notification dari yahoo email dan facebook. ^^

No comments:

Post a Comment