Wednesday 26 October 2011

13 Aplication TERBAIK GALAXY TAB Pilihan saya

~ Market

Aplikasi Pilihan Untuk Di Download ke dalam Galaxy Tab

*Pilihan ini sangat2 sesuai utk yang membuat bisnes sampingan/online/bisnes kecil-kecilan

1) Form Buider
- Mencipta, Merekod,dan Menyimpan data yang boleh dibuat melalui borang yang disediakan. Ianya sangat mudah digunakan, tidak memerlukan sebarang kepakaran dalam programming. Anda juga oleh mencipta borang sendiri dan memudahkan menyimpan data dan rekod pelanggan mahupun stok dalam perniagaan anda.

2) Expense Manager
- Menguruskan maklumat mengenai perbelanjaan dan pendapatan anda. Aplikasi ini sangat memudahkan anda dalam mengetahui aliran kewangan anda, graf bulanan juga disediakan. Terbahagi kepada perbelanjaan Peribadi dan Perniagaan. Anda juga boleh mencipta Password bagi keselamatan data anda dibaca oleh orang lain.

3) Thinking Space
- Membina Peta minda dengan mudah dan pantas. Pelbagai tool menarik disediakan, dan yang menariknya file ini boleh dieksport dengan mudah dan boleh dikongsikan dengan orang lain.

4) MoBill Reminder
- Menjadi teman anda dalam menyampaikan maklumat kepada anda mengenai bil-bil bulanan yang harus dijelaskan pada bulan-bulan tertentu mengikut kemahuan anda. Aplikasi ini juga menyediakan fungsi password bagi keselamatan data anda.

5) Note Everything
- Serius sangat menarik, boleh menguruskan pelbagai maklumat sama ada teks, gambar, suara, barcode, dll. Folder juga boleh dihasilkan bagi memudahkan anda mencari nota di kemudian hari.

6) Document to go (dicadangkan versi CRACK)
- Membolehkan anda membaca, mengubahsuai dan membina file Microsoft Office seperti Word, Excel dan Power Point, PDF juga boleh dibaca melalui aplikasi ini.

7) Dolphin Browser HD (Pelayar Laman Web)
- Sangat pantas semasa membuka Internet dengan aplikasi ini, boleh disable fungsi Flash di laman web yang sangat padat dan berat.

8) Android Booster
- Dengan aplikasi ini anda boleh check status Memory, GPRS, Battery, Network, dan fungsi utamanya adalah untuk Optimize penggunaan RAM anda. Mampu menutup beberapa perisian yang tidak digunakan dengan pantas, dan mampu melajukan prestasi Galaxy Tab Anda.

9) Wifi Analyzer
- Mengesan status wifi dengan mudah, dan anda boleh membandingkan kadar kelajuan dan jumlah penerimaan wifi di tempat anda.

10) X5 Papago
- Aplikasi ini masih dalam kajian, kerana masih terdapat masalah signal pada GPS, walaubagaimanapun signal dapat diperolehi dengan mudah jika di dalam kawasan yang mempunyai penerimaan line yang baik.

11) Apps Organizer
- Memudahkan anda menguruskan aplikasi-aplikasi anda yang terlampau banyak dan boleh dilabel mengikut kategori. Kemaskan dan boleh dijadikan widget di Home Screen Galaxy Tab Anda ^^

12) Business Calendar Free
- Menguruskan dan memudahkan kerja harian anda, pasti anda tidak lupa lagi untuk bertemu janji dengan prospek anda ataupun dengan si dia ^^

13) Gingerbread Keyboard
- Dah jemu dan boring dengan layout keyboard anda? Jom test guna Keyboard terbaru Gingerbread ini, design lebih kemas dan mantap. Warna Hitam lagi! ^^



GAMES PILIHAN,

1) Gun Bros
2) Raging Thunder 2 Lite
3) AirAttack HD Part 1
4) Angry Bird Rio + Angry Bird Unlock
5) Robo Defense


*bagaimana nak dapatkan aplikasi semua ini secara percuma? Senang sahaja download sahaja melalui aplikasi Market anda.

PERINGATAN : Sebarang kerosakkan/gangguan pada Tablet Galaxy Tab anda adalah atas risiko masing-masing, namun penulis telah mencuba sendiri kesemua aplikasi-aplikasi ini sebelum mencadangkan kepada orang lain. :)

Selamat Mencuba

No comments:

Post a Comment